Nowości na targach we Frankfurcie
14 lutego zakończyła się tegoroczna edycja targów Ambiente. Targi odwiedziło 142 tys. gości ze 154 krajów. Impreza we Frankfurcie jest głównym wydarzeniem branży dóbr konsumpcyjnych. Swoje wyroby zaprezentowało 4454 wystawców, w tym 59 z Polski. Ponad połowa zwiedzających przybyła do Frankfurtu z zagranicy. Co więcej, międzynarodowi wystawcy stanowili podczas tegorocznej edycji targów 80 proc.Bogata gama produktów przyciągnęła na Ambiente nabywców z: Niemiec, Włoch, Chin, Francji, Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej oraz Turcji. Tegorocznym krajem partnerskim targów była Wielka Brytania, z której przybyło do Frankfurtu ponad 3 tys. osób. Największy wzrost liczby odwiedzających zanotowały kraje azjatyckie: Chiny, Hongkong, Tajwan, Wietnam, a ponadto USA, Kanada i Australia.
Różnorodna of erta
Przestrzeń wystawiennicza targów Ambiente została podzielona na trzy sekcje: Dining, Giving i Living. W części Dining zaprezentowano najnowszą ofertę nakryć stołowych – naczyń szklanych, porcelany, sztućców najwyższej próby. Pomieszczono tu również największą na świecie wystawę produktów do kuchni – od przedmiotów do gotowania i wypiekania, po niewielkie urządzenia elektryczne. Dostępna była także szeroka oferta artykułów z tworzyw sztucznych oraz przyrządów do sprzątania. Zasadniczym punktem była funkcjonalność. Zwłaszcza jeśli chodzi o kuchnie i zdrowy styl życia. W wyposażeniu kuchenno-jadalnianym zwróciły uwagę łączenia drewna i żelaza, deski do krojenia w zróżnicowanych rozmiarach i kształtach, drewniane łyżki w stylu vintage i skórzane dodatki nadające rustykalny charakter. Dużym zainteresowaniem cieszyła się sekcja prezentowo- -upominkowa Giving z bogatym asortymentem obejmującym biżuterię, zegarki, modne gadżety, torebki, walizki, akcesoria kosmetyczne oraz akcesoria do wyrobów tytoniowych. W trendach biżuteryjnych dominowała kobiecość oraz przywiązanie do detali. Modne są delikatne łańcuchy z małymi gwiazdami i księżycami, także wpisanymi w geometryczną formę. Must have tego sezonu to chokery, czyli naszyjniki ciasno oplatające szyję. Część Living przedstawiła najnowsze spojrzenie na projekty i wyposażenie domów. Wystawa uwzględniała gotowe koncepcje wystroju wnętrza i ogrodu, w najróżniejszych stylach – od awangardy i klasyki, przez dekoracje tradycyjne, po luksusowe. Najmodniejsza kolorystyka w aranżacji wnętrz to beż i odcienie piasku, co zostawia swobodę na indywidualnie dobrane akcenty.