Rynek biżuterii w 2020 roku
W ostatnim czasie firma zajmująca się analizowaniem światowych tendencji konsumenckich McKinsey opublikowała raport na temat sytuacji na rynku biżuterii i przedstawiła prognozy. Z ich ustaleń wynika, że przemysł biżuteryjny będzie tą gałęzią gospodarki, która we wszystkich krajach Europy oraz Stanach Zjednoczonych będzie odnotowywała znaczne zyski.
Zgodnie z przewidywaniami, w 2020 roku wartość światowego rynku jubilerskiego będzie wynosiła 250 miliardów euro. Należy zauważyć, że wartość rynku w 2015 roku szacowana była na niemal 150 miliardów euro. Opublikowany raport napawa optymizmem, gdyż spory udział w rynku może przypaść polskim firmom.
Giganci na rynku biżuterii
Analitycy firmy McKinsey w raporcie zwrócili uwagę, że na całym świecie rynek jubilerski ulega tym samym procesom. I musi stawić czoło niemal tym samym problemom. Jednym z nich jest internacjonalizacja, która polega na wyłonieniu się na rynkach lokalnych firm jubilerskich o zasięgu globalnym. Dziś, niemal na całym świecie, przemysł biżuteryjny funkcjonuje przede wszystkim lokalnie. Z badań wynika, że dziesięć największych na świecie firm produkujących biżuterię ma zaledwie 12 proc. udziału w światowym rynku, a tylko dwie z nich – Cartier i Tiffany&Co. – znajduje się w rankingu Interbrand. Pozostała część rynku składa się z silnych krajowych marek detalicznych, takich jak Apart w Polsce czy Chow Tai Fook w Chinach i małych i średnich przedsiębiorstw, które oferują swoją biżuterię w salonach firmowych. Ni [...]

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej