Kolor wpływa na sprzedaż
Pudełko na biżuterię musi wywoływać skojarzenia u klientów. Treść oraz forma opakowania musi być wsparta znaczeniami oddziałującymi na psychikę kupujących biżuterię, czyli na postrzeganie, emocje, nastawienie oraz motywy. Nie można zdać się na przypadek – opakowanie na biżuterię musi zostać zaprojektowane dla danej marki salonu jubilerskiego czy twórcy biżuterii, a także dostosowane do zamkniętej w niej biżuterii.Zastanawiając się nad wyborem opakowania do salonu jubilerskiego, warto zapoznać się z Modelem Komunikacji Opakowania, który zakłada, że wzornictwo pudełka złożone jest z elementów wizualnych i werbalnych. Elementy niewerbalne to kolor, grafika, materiał, wielkość i kształt, natomiast elementami werbalnymi marka, nazwa producenta i informacje o produkcie. Wszystkie elementy mają ogromne znaczenie dla kupujących i sprawiają, że dana marka zostaje w odpowiedni sposób zakonotowana w ich umyśle.
Kształtowanie nastroju
Nie do dziś wiadomo, że duże znacznie w sprzedaży ma kolorystyka, i to nie tylko samego produktu, ale także jego opakowania. Zasada ta obowiązuje także w przypadku biżuterii. Każdy kolor ma znaczenie i zdolność wpływania na ludzi. Nie można zapominać o tym fakcie zamawiając opakowania do salonu jubilerskiego. Wybierając pudełko warto poznać teorię kolorów i na jej podstawie wybrać odpowiednie opakowanie do naszej biżuterii. – Odpowiednio dobrana kolorystyka może wpływać korzystnie na podkreślenie, wyróżnienie najlepszych cech eksponowanej biżuterii i wpływać na emocje klienta, co zwiększy sprzedaż – Marek Jakub Skibicki, Mares Packaging Co. Należy uważać przy wyborze opa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej