24 tysiące odwiedzających na targach Tendence
Od 27 do 30 sierpnia we Frankfurcie nad Menem odbyły się targi Tendence, podczas których ponad 24 tysiące kupujących spotkało się z 955 wystawcami z 45 krajów, aby uzupełnić swój asortyment, odkryć nowości na rynku, zaczerpnąć inspiracji i nawiązać nowe kontakty.Odwiedzający mieli możliwość zapoznania się z nowymi produktami, które prezentowane były na 82 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Kupujący mieli doskonałą okazję do dokonania licznych zamówień na nadchodzący sezon zimowy oraz jak najlepszego zestawienia i zaprojektowania swojego asortymentu. Bo to właśnie nowości wśród produktów bożonarodzeniowych, przynoszących spore zyski, były tym, co każdy sprzedawca w swoim asortymencie mieć powinien. Oprócz tego wystawcy prezentowali już pierwsze kolekcje wiosenne i letnie 2017 roku.
Nie tylko Niemcy
Jak podkreślają organizatorzy, udział kupujących z innych krajów w stosunku do poprzedniego sezonu wyniósł ponad 20 proc. Dziesięć krajów, z których przybyło najwięcej odwiedzających spoza Niemiec, to Szwajcaria, Austria, Francja, Włochy, Chiny, Holandia, Belgia, Polska, Japonia i Hiszpania. Z badań przeprowadzonych w czasie targów wynika, że poziom zadowolenia odwiedzających wyniósł 88 procent. – Jestem zachwycony targami Tendence. Żadna inna tego typu impreza nie oferuje tak szerokiego spektrum wystawców najwyższej próby prezentujących wysokiej klasy akcesoria domowe – mówił Jan Philippi, prezes zarządu firmy Philippi. Po działaniach w sezonie letnim nie mieliśmy dużych oczekiwań, a zostaliśmy pozytywnie zaskoczeni. Także udział klientów z zagranicy, na przykład z Rosji, Ukrainy, a nawet Australii był wielkim zaskoczeniem – dodał. Wystawcy byli zaskoczeni znacznie większymi niż w ubiegłym roku zyskami oraz ilością osób odwiedzających targi. – Targi Tendence 2016 były dla nas dużym zaskoczeniem. Poszło tak dobrze, że już na półmetku impreza okazała się dla nas znacznie bardziej korzystna niż się spodziewaliśmy – mówi René Mertens, współwłaściciel firmy Schmuck Import/ Eksport Mertens. – Odwiedzający wykazali się niezwykle wysokim poziomem profesjonalizmu. W Niemczech jesteśmy już dobrze znani, większość naszych nowych klientów pochodziła z zagranicy, w tym z Irlandii, Francji, Danii, Belgii i Szwajcarii. I jeszcze jedna rzecz pozostaje bez zmian: to właśnie we Frankfurcie spotyka się największych klientów – dodał.
Plany na przyszłość
Pozytywne nastroje podsyciły plany Messe Frankfurt dotyczące Tendence 2017, w tym wprowadzenie spójnej koncepcji ukierunkowanej na potrzeby branży. Koncepcja ta przewiduje spojrzenie na tradycyjną formułę z nowej perspektywy. Organizatorzy targów zamierzają położyć większy nacisk na prezentację kolekcji wiosennej i letniej na kolejny rok. Dzięki przesunięciu terminu targów na przełom czerwca i lipca kupujący będą mogli znacznie wcześniej zapoznać się z kolekcjami na sezon zimowy. Zmiana ta to także liczne korzyści strategiczne dla handlu hurtowego. Wystawcy zdają sobie również sprawę, że jest to zadanie dla wszystkich zainteresowanych, aby impreza ta stała się ponownie prawdziwą platformą nowości i innowacji. – Pomimo nie zawsze optymistycznych wskaźników, odwiedzający wnieśli dużą wartość, a wielkość ich zakupów była bardzo zadowalająca. Tendence to miejsce, gdzie zawiera się intratne transakcje – powiedział Stephan Kurzawski, członek zarządu Messe Frankfurt. – Od 2017 roku wszystkie nasze działania będą nastawione na ekspansję. W tym celu uzupełnimy ofertę targów Tendence o nowe grupy produktowe i rozbudujemy aktualne. Ponadto będziemy umacniać wizerunek targów jako imprezy nastawionej na innowacyjność i ponownie zadbamy o sprzedaż wolumenową. W tym celu możemy zrobić tylko jedno: w drugiej połowie 2017 roku targi Tendence obejmą pozycję lidera – podkreśla. Znany jest już termin kolejnej edycji targów, odbędą się one w dniach 24-27 czerwca 2017 roku na terenie Messe Frankfurt.