Czas na zmiany

pj_2009_07-12.jpgZa nami jedne z największych światowych targów jubilerskich JCK Show, na które zjechali przedstawiciele branży z całego świata. - To nie jest czas kryzysu. To jest czas wielkiej zmiany. Społecznej, technologicznej, pokoleniowej, mentalnej. Nigdy nie będzie już tak, jak było, i biedny, kto tego nie dostrzeże i się z tym nie pogodzi, szukając sposobu, by się dostosować - powiedział Martin Rapaport, amerykański specjalista branży jubilerskiej.


Tematem tegorocznych dyskusji seminaryjnych na targach w Las Vegas był stan finansowy sektora jubilerskiego. Przedstawiciele banków poproszeni o opinie, podkreślili, że przewidują stopniowy wzrost popytu na biżuterię w ciągu nadchodzących miesięcy po drastycznych spadkach z początku roku, kiedy sprzedaż diamentów praktycznie zamarła i zamrożono czasowo wydobycie. Z niepokojem przyjęto także fakt, że rosyjski koncern Alrosa sprzedaje pozyskane diamenty rządowi. Nie wszyscy jednak podzielali optymistyczne opinie na temat wzrostu sprzedaży, często wyrażana była wątpliwość, czy wzrost rzeczywiście nastąpi tak szybko w sytuacji, gdy wiele firm ma ciągle zachwianą płynność, a banki znacznie zaostrzyły wymogi udzielania kredytów, żądając znacznie wyższych zabezpieczeń i wkładu własnego.


Mieszane uczucia wśród uczestników

Zauważalny był spadek liczby wystawców o 20-30 proc. w stosunku do roku ubiegłego, jak również znacznie mniejsza liczba osób odwiedzających targi. Jednak mimo wszystko dokonywano ostrożnych zakupów, licząc się równocześnie z perspektywą ożywienia w okresie jesienno-zimowym. Krzysztof Słowiński, sławny jubiler z Nowego Jorku, opowiedział o jednym ze swoich klientów, który kupił pierścionek o wartości 500 tys. dolarów, a potem pobiegł, by [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Ewa Rachoń