Pudełko które Lśni
Opakowania jubilerskie podlegają takiej samej modzie jak kolekcje biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich, wprowadzając do swojego asortymentu modną biżuterię, chcą aby pudełko, w którym będzie ona zamknięta, było dostosowane do nowoczesnych trendów.Nie można zapominać, że ogromne znaczenie mają również ekspozytory biżuterii, których wzornictwo też podlega prawom mody. A wbrew pozorom klienci salonów jubilerskich przywiązują ogromną wagę do sposobu zaprezentowania im biżuterii.
Moda na rynku opakowań
Podobnie jak z sezonu na sezon zmieniają się kolekcje biżuterii, zmienia się wzornictwo opakowań przeznaczonych dla niej. Właściciele salonów jubilerskich oczekują, że pudełka i ekspozytory, które zakupią, będą odpowiadały charakterowi ich biżuterii i wybierają najczęściej te najmodniejsze. – Jak można łatwo zauważyć, ostanie lata w branży jubilerskiej minęły pod hasłem ozdobnych opakowań i innych dodatków. Salony jubilerskie prześcigały się, który zaprezentuje bardziej wyszukane opakowanie, który postawi na swej witrynie bardziej oryginalny ekspozytor itd. G ł ówn ą rolę odgrywała tu nie tylko struktura materiału, który stał się cieplejszy i bardziej wyrazisty, ale przede wszystkim dodatkowe ozdobniki – mówi Justyna Magiera, specjalista ds. rozwoju sprzedaży firmy PAT. – W kolorystyce najmodniejsze były czerwienie, brązy, a także odcienie złota i srebra. Struktura materiału – koniecznie połyskliwa lub wyrażająca jakiś motyw. Od jakiegoś czasu trendy nieco się zmieniają i zaczynamy powoli wychodzić z tego etapu. Dziś najbardziej popularnymi opakowaniami są te, które już kiedyś królowały na rynku – proste, naturalne, bez zbędnych ozdobników – dodaje Justyna Magiera. Warto zauważyć, że najpopularniejsze opakowania odpowiadają na potrzeby rynku, gdyż jednym z najchętniej kupowanych wzorów biżuterii jest biżuteria minimalistyczna. Jak podkreślają znawcy rynku, w tym sezonie mniej znaczy więcej. Ekspozytor czy opakowanie powinny być tłem, na którym zabłyśnie biżuteria. Nie można zapominać, że jego kształt, jakość oraz sposób wykonania świadczą o salonie jubilerskim, są jego wizytówką. – Opakowania budują wizerunek jubilera i jego produktów. Należy zwrócić uwagę na ich jakość i funkcjonalność – Agnieszka Frølund, internal sales representative firmy Westpack. – Klient powinien się zastanowić, w jakich opakowaniach sprzedawana biżuteria będzie się najlepiej prezentować, a także jaką funkcję mają spełniać te opakowania: czy jest to tylko ochrona biżuterii, czy także forma reklamy i marketingu – dodaje Agnieszka Frølund. Nie można zapominać, że nie bez znaczenia pozostaje kolor opakowania. On bowiem również podlega modzie. Obserwując rynek opakowań jubilerskich można zauważyć [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Wiktoria Wilk