Przywracanie wartości rzemiosłu
Mimo swoistej mody na wyroby rzemieślnicze, kiedy to do łask wracają wszelkie usługi wykonywane u rzemieślników, branża jubilerska nie odnotowuje spektakularnych zysków. Polacy chętnie dokonują zakupów u polskich projektantów odzieży, korzystają z usług krawców i szewców, zapominając, że biżuteria zaprojektowana na zamówienie ma zgoła inną wartość nie tylko materialną, ale także symboliczną, niż ta wytwarzana masowo.Za obecny stan rzeczy można winić brak wiedzy Polaków, wysokie ceny biżuterii autorskiej, ale zdaje się, że przyczyną jest panująca na rynku jubilerskim moda na określony typ biżuterii. Artystom projektantom biżuterii trudno jest przebić się ze swoją ofertą do świadomości przeciętnego klienta, który zamierza dokonać zakupu biżuterii.
Edukacja klientów
Złotnicy i jubilerzy starają się na własną rękę edukować klientów w zakresie złotnictwa, wiedzy na temat kamieni szlachetnych oraz wzornictwa. Jednak ich ciążka praca nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Trzeba zauważyć, że ze swoją ofertą edukacyjną docierają jedynie do swoich klientów, którzy już korzystają z nich usług i doceniają wartość ich pracy. Pozyskanie nowyc h odbiorców jest sporym problemem, gdyż małych, rodzinnych firm nie stać na przeprowadzenie k ampani i reklamowej. Misję, polegającą na popularyzowaniu wiedzy na temat [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak