Kilogramy kamieni szlachetnych

Polski rynek stale się rozwija i pojawiają się na nim nowi gracze, którzy zaostrzają konkurencję między sobą, walcząc o pozyskanie nowych kontrahentów. Jednak, jak powszechnie wiadomo, najprostszym i najbezpieczniejszym sposobem zdobywania rynku pozostaje pogłębianie współpracy z dotychczasowymi klientami. W rezultacie coraz więcej hurtowni zaczyna współpracę z mniejszą liczbą producentów biżuterii, co powoduje wzajemną lojalność pomiędzy podmiotami. Oczywiście, nie można też wykluczyć, że czasami jest to wynikiem formalnych zobowiązań, na przykład długoterminowych umów o współpracy między producentami biżuterii a hurtowniami. Walka o rynek polega więc głównie na konkurowaniu o zdobycie pozycji głównego dostawcy danego producenta.
Jeden dostawca, większe rabaty
Koncentracja zakupów przez producentów biżuterii u mniejszej liczby dostawców ma zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na sytuację hurtowni. W przypadku producentów koncentracja zakupów w mniejszej liczbie hurtowni prowadzi do wzrostu wartości ich zakupów u danego podmiotu, co umożliwia negocjowanie większych rabatów (zwłaszcza przy krótkich terminach płatności), uwalnia [...]

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak