Obowiązkowe zwroty
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wznawiakontrole wszystkich sklepów i punktów usługowych w celu wychwycenia wszelkich nieprawidłowości w sprawie
przyjmowania przez właścicieli reklamacji. Obecnie znowu rozgorzała sprawa bezprawnych praktyk sprzedawców,
którzy niezgodnie z umową ograniczają prawa konsumentów do reklamacji towaru
Sklepy jubilerskie także muszą być przygotowane na wizytację UOKiK i znać wszystkie swoje powinności względem klientów. Problem reklamacji jest uregulowany w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która weszła w życie 1 stycznia 2003 roku. Zgodnie z nią to sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową, a konsument ma dwa lata na dochodzenie roszczeń.
Obowiązki sprzedawcy
Ustawa ściśle określa obowiązki sprzedawcy, które musi spełnić, sprzedając swoje produkty. Przede wszystkim musi podać on cenę biżuterii oraz cenę grama kruszcu użytego do jej produkcji. Sprzedawca nie może także przekazać produktu bez uprzedniego wystawienia rachunku, czyli potwierdzenia zawarcia umowy. Na paragonie musi znajdować się adres sklepu, data sprzedaży oraz określenie towaru konsumpcyjnego, jego liczba i cena. Obowiązkiem sprzedającego jest także udzielenie kupującemu zrozumiałyc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej