Konsolidacja branży jubilerskiej
Eksperci szacują, że obroty na rynku sięgają dziś niemal 2 mld zł. W 2014 na rynku jubilerskim funkcjonowało ponad trzy tysiące podmiotów gospodarczych, polskie urzędy probiercze ocechowały 4 tony produktów wytworzonych ze złota i ponad 21 ton produktów ze srebra. Niezmiennie niemal 60 proc. udziału w rynku pozostaje w rękach firm Apart, YES i W.Kruk, pozostałe 40 proc. to małe i średnie sklepy oraz warsztaty. Jednak swoją obecność zaznacza firma jubilerska Briju, która rozbudowuje swoją sieć i zwiększa rozpoznawalność marki, tym samym zmniejsza dystans dzielący ją od liderów rynku.Jednak wbrew pozorom polski rynek biżuteryjny bardzo się zmienia. Producenci, projektanci i sprzedawcy biżuterii zaczynają się konsolidować. Artyści tworzą wspólne platformy cyfrowe, aby usprawnić proces docierania ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.
Rynek jubilerski w Polsce
Jak wynika z analizy rynku Polacy wybierając biżuterię kierują swoje kroki do firmy Apart. Ta firma jubilerska jest potentatem na polskim rynku jubilerskim – wyznacza trendy oraz kierunki rozwoju branży. Dużą popularnością w naszym kraju cieszy się także f [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak