Recesja w branży zegarmistrzowskiej
Pierwszy raz od sześciu lat, w 2009 roku na polskim rynku zegarmistrzowskimsprzedaż spadnie. Nadchodzący rok, według analityków z międzynarodowej firmy
doradczej Bain & Company, będzie cechował się mniejszym zainteresowaniem
konsumentów dobrami luksusowymi
Firma Bain & Comapany prognozuje, że spadek sprzedaży zegarków oraz innych dóbr luksusowych, takich jak biżuteria, sięgnie na świecie nawet 7 proc., w momencie stałego kursu waluty. Jednak wobec sytuacji, z którą mamy obecnie do czynienia w Polsce, kiedy wystąpiło znaczne osłabienie się kursu złotego względem innych walut, można mówić nawet o 15-proc. spadku na naszym rynku. Wahania kursów powodują, że ceny zegarków wzrosły i stały się nieosiągalne dla przeciętnego klienta, który jeszcze w ostatnim kwartale zeszłego roku był zainteresowany kupnem drogiego zegarka.
Rynek dóbr luksusowych
Rosnące ceny euro oraz dolara są powodem do niepokoju właścicieli sklepów sprzedających markowe zegarki. Słaba pozycja złotówki sprawia, że ceny zegarków sprowadzanych z zagranicy są relatywnie droższe niż przy słabym dolarze czy euro. Wahania kursów walut odgrywają duże znaczenie w branży zegarmistrzowskiej, ponieważ wszel [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|