Ukazać kosztowności w jak najlepszym świetle
Najważniejszym, ale także najtrudniejszym aspektem aranżacji salonu czy galerii z biżuterią jest odpowiednie oświetlenie. Światło, jak podkreślają specjaliści od marketingu, jest podstawowym narzędziem sprzedaży, którym dysponują właściciele salonów jubilerskich.Na oświetleniu nie można oszczędzać. Pamiętać jednak należy, że zupełnie inaczej należy oświetlić salony jubilerskie i znajdującą się w nich biżuterię, a inaczej galerie z biżuterią autorską.
Oświetlenie gabloty
Podstawową zasadą, jaką powinni kierować się właściciele sklepów, jest spowodowanie, aby prezentowana przez nich biżuteria błyszczała, ale nie oślepiała swoim blaskiem. W sklepach z biżuterią zazwyczaj zastosowane jest oświetlenie górne oraz oświetlenie znajdujące się wewnątrz gabloty. W większości gablot jubilerskich znajdują się świetlówki fluorescencyjne, oświetlające biżuterię od tyłu oraz od góry. Jak podkreślają specjaliści, wewnątrz gabloty powinno zostać zastosowane oświetlenie górne, dzięki czemu wokół kosztowności nie tworzą się cienie, a światło nie oślepia klienta. – Można rozważyć zastosowanie oświetlenia z przodu gabloty, dzięki takiemu zabiegowi światło płynie w tym samym kierunku co wzrok klienta, uwidaczniając charakterystyczne cechy biżuterii – mówi Mikołaj Badej-Mrokowiecki, aranżat [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej