Biżuteria do pracy w świetle etykiety biznesu

Przez wieki biżuteria przede wszystkim miała podobać się kobietom, miała być ozdobą zwracającą na nie uwagę, podkreślającą ich urodę, zaznaczającą ich status społeczny. W drugiej połowie XX wieku złoto i kamienie szlachetne przestały być modne. Demokratyczne obyczaje i moda na swobodne, niewyszukane ubiory zredukowały w poważny sposób kobiecą potrzebę biżuterii. Kobiety przestały pożądać prawdziwej biżuterii, przestały być jej znawczyniami. Wiek XXI jest nową epoką w historii biżuterii.
Pojawiają się tu, i to w sposób dominujący, nieznane, związane z nią tendencje, trendy i nowe czynniki wpływające na jej charakter, sposób i cel jej nabywania, sposób użytkowania. Projektanci, jubilerzy i sprzedawcy biżuterii muszą dobrze orientować się w tych tendencjach, trendach i czynnikach, brać je pod uwagę i zdobywać nową wiedzę i nowe umiejętności, coraz bardziej potrzebne przy jej zbycie.
Znaczna część kobiet, które dotąd nie przejawiały żadnego zainteresowania biżuterią z prawdziwego zdarzenia, zaopatrująca się w ozdoby głównie na ulicznych stoiskach oferujących tanią tzw. biżuterię wakacyjną, zaczęła odwiedzać jubilerów i sklepy z biżuterią oraz dokonywać zakupów.
Co się stało? Jakie czynniki zadecydowały o takim zachowaniu?
Czynników tych jest przynajmniej kilka. Skupmy w tym momencie uwagę na jednym z nich, na czynniku, który, jak się wydaje, jest i będzie w coraz większym stopniu wpływać na pogłębianie się tego zjawiska. Rozmawiając z klientkami, łatwo zorientujemy się, że wiele z nich poszukuje przede wszystkim biżuterii do pracy, że ich zainteresowanie biżuterią związane jest z wymogami, jakie stawia im w kwestii wyglądu zatrudniająca je firma, z wymogami, które poznają, nabywając również wiedzę podnoszącą ich zawodowe kwalifikacje.
W ramach tej wiedzy bowiem, zyskiwanej na studiach, specjalnych kursach, w ramach indywidualnej lektury podręczników doty [...]

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Stanisław Krajski