Ekspansja na Zachód
Coraz częściej sklepy jubilerskie sprzedają w swoich punktach biżuterię pochodzącą z importu, ponieważ jest ona znacznie tańsza od tej, wyprodukowanej w Polsce. Natomiast polscy producenci nie mogąc znaleźć odbiorców na miejscu, są zmuszeni szukać rynku poza granicami krajuKierunkiem, który obrali polscy eksporterzy, jest przede wszystkim terytorium Unii Europejskiej. Jako obywatele należący do wspólnoty, Polacy mogą bez żadnych ograniczeń przewozić swoje wyroby i wstawiać je w sklepach jubilerskich na terenie całej Unii. W dobie kryzysu polscy producenci szukają miejsca, w którym mogliby sprzedać swoje wytwory. Niestety, znalezienie odbiorców za naszą zachodnią granicą jest teraz coraz trudniejsze. Problemem jest kryzys gospodarczy, który powoli zaczął odciskać swoje piętno na rynku jubilerskim, ale także nieuczciwa konkurencja, jaką polskim producentom robią chińscy importerzy.
Wygrać z chińską biżuterią
Starcie polskich producentów z chińskimi kończy się zazwyczaj klęską naszej rodzimej biżuterii. Chińscy producenci sprzedają swoje towary znacznie poniżej kosztów produkcji, które ponoszone są w naszym kraju. Ich biżuteria i półfabrykaty nie są najwyższej jakości, ale mają znaczną przewagę cenową nad towarami polskimi. Chińczycy dzięki systematycznej i powolnej ekspansji swojej biżuterii na rynek europejski zdominowali go i spowodowali, że polskim eksporterom coraz trudniej znaleźć odbiorców na swoje produkty. Mimo że polskie srebro i bursztyn mają na rynku opinię najlepszych na świecie, to magia ceny, nies [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak