Raz na wozie, raz pod wozem
Ożywienie gospodarcze, wzrost przychodów sklepówjubilerskich, znaczne bogacenie się społeczeństwa i pogoń za zaspokajaniem potrzeby posiadania dóbr luksusowych, a także zainteresowanie inwestorów stale rosnącymi cenami kruszców, przy jednoczesnym spadku popytu na biżuterię. Tak w skrócie maluje się obraz mijającego roku w branży
jubilerskiej
Rok 2008 można z pewnością określić jako bardzo zaskakujący dla branży jubilerskiej. Stabilna sytuacja w polskiej gospodarce spowodowała, że coraz więcej osób było zainteresowanych kupnem dóbr luksusowych. Sytuacja materialna Polaków poprawiała się a w związku z tym poprawia się także sytuacja sklepów jubilerskich. Po zaspokojeniu potrzeb podstawowych Polacy zaczęli chętniej sprawiać sobie przyjemności i inwestować pieniądze w przedmioty luksusowe, takie jak biżuteria. Sklepy jubilerskie przez ponad połowę roku odnotowywały większe zyski i większe zainteresowanie swoją ofertą. Polacy zaczęli upodabniać się do społeczeństw zachodnich i część swoich środków finansowych wydawać na potrzeby wyższego rzędu. Kupowali biżuterię nie tylko z okazji ślubu, zaręczyn czy Pierwszej Komunii Świętej, ale także dla własnej przyjemności jako ekskluzywny dodatek do stroju.
Rok pod znakiem luksusu
Popyt wymusił podaż przedmiotów luksusowych. Na polskim rynku pojawiły się niezwykłe dodatki biżuteryjne, nawet biżuteria dla zwierząt czy do telefonów komórkowych, która cieszyła się sporym zainteresowaniem klientów. Sklepy jubilerskie poszerzały swoją ofertę i kusiły coraz bardziej wyrafinowanymi produktami. Biżuteryjna moda, która do tej pory była niezauważana przez klientów, w tym roku nie uszła ich uwadze i spotkała się z dużym zainteresowaniem nabywców.
Sklepy jubile [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak