Hurtownia frontem do klienta
W każdym sklepie jubilerskim najważniejszy jest asortyment. Sposobów na jego pozyskanie jest kilka. Sklepy kupują towar bezpośredniood producenta, dystrybutora lub z hurtowni.
Ilu właścicieli sklepów, tyle sposobów na najlepszą formę zatowarowania
Zaopatrywanie się bezpośrednio u producenta powinno charakteryzować się samymi plusami. Po pierwsze, w takiej sytuacji istnieje możliwość negocjowania cen i osiągnięcia zysku, choćby przez ominięcie marży pośrednika. Po drugie, można biżuterię dokładnie obejrzeć i wybrać tylko taką, która zdecydowanie przypadła nam do gustu. Jednak są także minusy takiego zakupu wyrobów.
Często zdarza się, że producenci niemalże wciskają swoje produkty detalistom, którzy nie chcąc tracić wypracowanych zniżek i rabatów, nabywają oferowany towar. Wydaje się, że najlepszym sposobem zapewnienia sobie odpowiednich produktów przy niewygórowanych cenach jest skorzystanie z oferty, jaką przygotowują hurtownie.
Zaletą tego sposobu zamawiania towaru jest to, że hurtownicy dostarczają towar w takiej liczbie, jaka wynika z zamówienia, co nie jest takie oczywiste w przypadku dostaw od producenta. Wybierając tę formę zaopatrzenia sklepu, najlepiej skupić się na jednej hurtowni i z nią podpisać wszystkie niezbędne umowy, które w przyszłości zaoszczędzą czas i ograniczą liczbę wystawianych dokumentów.
Zaletą dużych hurtowni są niskie koszty dystrybucji i zaawansowana informatyzacja [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak