Sprzedaż biżuterii w internecie krok po kroku
Niemal wszystkie firmy funkcjonujące na polskim rynku mają swoje strony internetowe, za pomocą których oferują swoje usługi. Twórcy biżuterii i jej sprzedawcy także coraz chętniej wykorzystują internet jako narzędzie umożliwiające sprzedaż swoich produktów.Aby jednak uniknąć przykrych niespodzianek i nieoczekiwanych kłopotów, przedsiębiorca, który rozpoczyna lub prowadzi działalność w internecie, musi być świadom wymogów wynikających z przepisów prawa i związanych z tym obowiązków.
Sprzedaż biżuterii przez internet
Aby zaistnieć w internecie potrzebna jest domena internetowa. Domenę pozyskuje się za pośrednictwem podmiotów oferujących ich rejestrację. Z konkretnej domeny, pod którą prowadzona jest działalność w internecie, korzysta się na podstawie umowy zawartej z podmiotem zarządzającym i administrującym domenami. Zawarcie umowy nie oznacza, że nasz sklep jubilerski czy hurtownia nabyła prawa do domeny na wzór własności. Podpisanie umowy oznacza, że wybrana domena zostanie zarejestrowana i będzie utrzymywana na rzecz firmy. Domena nie może zawierać znaku towarowego ani innego oznaczenia, do którego przedsiębiorca nie ma prawa. Jakiekolwiek odniesienia czy skojarzenia z inną firmą, sklepem czy hurtownią mogłyby zostać uznane za nieuczciwe korzystanie z cudzej renomy i pociągnięte do odpowiedzialności prawnej. Najpopularniejsza w Polsce domena to .pl, często z rozszerzeniem podkreślającym lokalny charakter działalności. Przy współpracy z krajami Unii Europejskiej wykorzystywana jest domena .eu. Kiedy wybór domeny mamy już za sobą, można przystąpić do wykonania strony internetowej. Informacja umieszczona na stronie internetowej powinna być jednoznaczna i zrozumiała dla każdego konsumenta. Potencjalny klient powinien znaleźć tam również informację o cenach, kosztach, sposobie płatności, dostawie, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz okresie trwania umowy. Warto przy wyborze rodz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej