Elegancki gadżet
Opakowanie jest jednym z podstawowych narzędzi współczesnego marketingu. Właściciele sklepów z biżuterią oraz jej producenci nie mogą zapominać, że również w branży jubilerskiej opakowanie ma wpływ na sprzedaż. Biżuteria bowiem jest produktem, który musi zaistnieć w pięknej oprawie.Wysokiej jakości pudełko na biżuterię świadczy o salonie jubilerskim, w którym została ona kupiona. Opakowanie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, ale także dzięki niemu można uwypuklić walory estetyczne biżuterii.
Opakowanie na miarę
Opakowanie powinno być dobrane do rodzaju sprzedawanej biżuterii. – Zazwyczaj salony posiadają w swojej ofercie droższą i tańszą biżuterię – mówi Anna Jensen, retail area manager Westpack. – Dlatego też ważne jest, aby dopasować rodzaj opakowania do biżuterii, np. do droższych wyrobów lepsze będą luksusowe opakowania drewniane lub skórzane, a do nieco tańszych – eleganckie opakowania kartonowe – dodaje. Jak podkreślają specjaliści, pudełko musi doskonale komponować się z rodzajem kupionej przez klienta biżuterii. Dlatego też w każdym salonie muszą znaleźć się opakowania dostosowane pod konkretne okazy biżuteryjne. W sklepie z biżuterią nie może zabraknąć także opakowań „okazjonalnych”. – Okazjonalność opakowań można podkreślić kolorem oraz specjalnym nadrukiem okolicznościowym – mówi Anna Jensen. Na polskim rynku znajdziemy niemal każdy rodzaj opakowań. Wybierając je warto zwracać uwagę na materiał, z jakiego wykonane jest dane pudełko i jaki rodzaj biżuterii będzie się w nim znajdował. – Opakowania drewniane i skórzane są oczywiście najbardziej ekskluzywne i dla drogocennej biżuterii konieczne – podkreśla Justyna Magiera, PA T. – Jest jednak na rynku wiele opakowań plastikowych i tych zrobionych z papieru, które pomimo swej niskiej ceny są również bardzo estetyczne i z powodzeniem mogą być wykorzystywane przy codziennej sprzedaży – dodaje. Klient kupując biżuterię zwraca uwagę na opakowanie, w którym została ona umieszczona. Nie można zapominać, że należy zupełnie inaczej pakować biżuterię klasyczną, a inaczej nowoczesną. Opakowania na biżuterię klasyczną muszą być eleganckie i dobrane do ro [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej