Diamentowy tort urodzinowy
Rita Gołębiowska (Paryż)Od półtora wieku Boucheron stroi w biżuterię najbogatsze kobiety świata: królowe, księżniczki, żony milionerów, a ostatnio nowobogackie oraz gwiazdy ekranu i show-biznesu
W historii tej słynnej paryskiej firmy jubilerskiej z placu Vendôme zapisały się niezwykłe "zamówienia specjalne", gdyż do klienteli Boucherona należała zarówno carska rodzina, jak indyjscy maharadżowie i szach Persji, nie wspominając wielkich kokot belle epoque. I zapotrzebowanie na luksusowe klejnoty trwa nadal...
Trzy pokolenia Boucheronów
Boucheron zdobył renomę jako firma rodzinna. Biżuterii poświęciły się tutaj aż cztery generacje. Zaczął pradziadek Frédéric w 1858 roku w czasach II Cesarstwa, zaś jeszcze do niedawna prowadził firmę jego prawnuk Alain. Oczywiście, wraz z modą zmieniały się formy ozdób, jednak niezmiennie Boucheron stawia na perfekcję wykonania i najpiękniejsze okazy kamieni. Frédéric Boucheron, nie mając zbyt wielu środków na produkowanie wystawnej biżuterii, postawił na fantazję: proponował koronki ze złota zdobione emalią, zaryzykował połączenie złota z drewnem, mieszał kamienie szlachetne z górskim kryształem.
Kolekcje podstawowe i zamówienia specjalne
Jak wszystkie wielkie marki jubilerskie Boucheron proponuje stałe kolekcje biżuterii i zegarków, które wzbogacane są co sezon o nowe modele. Klienci znajdą je w firmowych butikach oraz od roku w sprzedaży internetowej (www. Boucheron. com). Obok tego istnieją tzw. zamówienia specjalne: zamożni klienci zamawiają unikatowe modele, dobór kamieni i oprawa są tutaj całkowicie zindywidualizowane według życzenia. Pomocą służy ekspert-gemmolog Thiery Robert, który od 37 lat zajmuje się w firmie zakupem najpiękniejszych kamieni. űaden model się nie powtarza, więc nie ma obawy, że dwie damy spotkają się w takich samych ozdobach. Marka chroni tajemnicę klienta, nie zdradza ani ceny, ani nazwiska zamawiającego.
Jak wszystkie wielkie marki jubilerskie Boucheron proponuje stałe kolekcje biżuterii i zegarków, które wzbogacane są co sezon o nowe modele. Klienci znajdą je w firmowych butikach oraz od roku w sprzedaży internetowej (www. Boucheron. com). Obok tego istnieją tzw. zamówienia specjalne: zamożni klienci zamawiają unikatowe modele, dobór kamieni i oprawa są tutaj całkowicie zindywidualizowane według życzenia. Pomocą służy ekspert-gemmolog Thiery Robert, który od 37 lat zajmuje się w firmie zakupem najpiękniejszych kamieni. űaden model się nie powtarza, więc nie ma obawy, że dwie damy spotkają się w takich samych ozdobach. Marka chroni tajemnicę klienta, nie zdradza ani ceny, ani nazwiska zamawiającego.
Jego pomysły szybko się spodobały i dzięki temu zyskał wielu klientów wśród arystokracji i zamożnej burżuazji, potentatów przemysłowych, wschodnich księżniczek i bogatych Amerykanek. Na liście jego klientów figurowali między innymi: królowa Izabela Hiszpańska, księżna Maria Aleksandrowna, amerykański milioner Vanderbilt, poeta Oscar Wilde, finansiści Rockefeller i Rotschild, wielka aktorka Sarah Bernhardt oraz słynąca z urody tancerka Otero, o której wdzięki ubiegali się wszyscy ówcześni władcy. Pasjonowały go także nowinki techniczne: zastosował zamki na sprężynkę oraz elastyczne łańcuszki, wymyślił naszyjniki-plecionki ze złotych nici.
To właśnie z pracowni Boucherona wyszedł pierwszy damski zegarek na bransoletce. Firmowym przebojem stał się też krótki naszyjnik przylegający do szyi, tzw. psia obroża. I jako ciekawostka: Frédéric Boucheron jako pierwszy w swoim sk [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Rita Gołębiowska