Diamenty i inne kamienie szlachetne
Polacy, mimo kryzysu, nie zaprzestali dokonywać zakupów w salonach jubilerskich. Większość klientów nie jest zainteresowana kupnem drogiej biżuterii, ale jej tańszych odpowiedników.Nie oznacza to jednak, że klienci nie kupują biżuterii z najdroższymi kamieniami szlachetnymi – diamentami, rubinami czy szafirami. Niemniej wybierają biżuterię tańszą, do której stworzenia wykorzystano małe kamienie. Na rynku pojawia się także sporo nowości.
Zaspokajanie oczekiwań klientów
Właściciele salonów jubilerskich wyszli naprzeciw oczekiwaniom klientów. W salonach jubilerskich w całym kraju można znaleźć pierścionki, obrączki czy kolczyki z kamieniami szlachetnymi, których cena nie przekracza 800 złotych. – Klienci oczekują pełnowartościowej biżuterii przeznaczając na nią minimalne kwoty – mówi Bogdan Wyżykiewicz, jubiler. – W salonach pojawiają się kolekcje biżuterii, gdzie kamień szlachetny widzialny jest dopiero po założeniu szkła powiększającego – dodaje. Warto podkreślić, że moda, od dłuższego czasu panująca na rynku jubilerskim, na pierścionki zaręczynowe z diamentami, sprawia, że ich sprzedaż utrzymuje się na stałym poziomie. Tylko zyski dla salonu jubilerskiego są znacznie niższe niż parę lat temu. – Nie można jeszcze narzekać, szczególnie, że znajdują się klienci, który są wstanie wyłożyć duże pieniądze na zakup pierścionka – mówi Bogdan Wyżykiewicz. – Klienci ci zainteresowani są przede wszystkim wszelkiego rodzaju nowościami, a tych na polskim rynku nie brakuje – jak choćby diamenty Crisscut® – dodaje.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej