Metale szlachetne w polskich salonach

W polskich salonach jubilerskich dominuje biżuteria z żółtego i białego złota. Klienci sklepów chętnie kupują kosztowności, które wykonane są ze złota. Polacy nie gardzą także srebrem i tytanem.

Zachowania klientów, w sklepach z biżuterią poza granicami naszego kraju, świadczą o fakcie, że stosunkowo szybko rośnie popularność „kolorowego” złota, które wykorzystywane jest przede wszystkich w kolekcjach autorskich.

 

Przełamanie stereotypów

- Klient salonu jubilerskiego myśląc o złocie ma przed oczami drogocenny, żółty metal – mówi Wiktor Namysłowski, jubiler-złotnik. – Złota biżuteria w rzeczywistości jest znacznie bardziej kolorowa – dodaje. Najpopularniejszym „kolorowym” złotem jest złoto „białe”. Pierwszy raz na rynek wprowadzone zostało w 1920 roku. Białe złoto wytwarzane jest poprzez dodanie do stopu czystego złota „białych” metali takich jak platyna, srebro, pallad. – Dodawanie do złota platyny znacznie zwielokrotnia cenę biżuterii, metal ten jest bowiem znacznie droższy niż złoto – mówi Wiktor Namysłowski. – Dlatego też niezwykle rzadko w salonach jubilerskich można znaleźć złotą biżuterię stworzoną przez dodanie platyny – dodaje. Drugim popularnym kolorem złota jest złoto różowe. – Nieśmiało właściciele salonów jubilerskich zamawiają do swoich salonów „różowe” złoto – mówi Wiktor Namysłowski. – Najczęściej wykonana jest z niej tradycyjna biżuteria – kolczyki i obrączki – dodaje. Nie można zapominać, że dzięki nowym technologiom, na rynku pojawiły się „nowe” kolory złota: czarne złoto, złoto zielone, fioletowo-purpurowe i niebieskie. – Kolorowe złoto jest tworzone przez związki metali złota (związki międzymetalicznych) lub przez nałożenie na powłokę powierzchniową złota innego metalu – dodaje. Zainteresowanie klientów salonów jubilerskich wzbudza biżuteria wykonana ze złota fioletowego. Ta odmiana nazywana też ametystowym, pozyskiwana jest poprzez stapianie złota i glinu. Związek ten posiada charakterystyczny fioletowy odcień. Zawartość zło [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Antoni Mikołowski