Francuski wzrost sprzedaży
Pomyślna dla francuskiej branży dynamika wzrostu sprzedaży spowodowana jest nie tylko jakością i atrakcyjnością produktów, lecz także aktywnością i pomysłowością sklepów jubilerskich i sieci sprzedaży stosujących skutecznie rozplanowane akcje marketingowe kierowane do klientówFrancuski rynek wyrobów jubilerskich i zegarków, po dodatnim okresie w latach 1998-2000 oraz niekorzystnym między 2002 a 2005 r., powrócił do lepszej formy i od drugiej połowy 2006 r. odczuwalny jest ciągły wzrost wartości sprzedaży. Wynik ubiegłego roku to 5 proc. wzrostu sprzedaży ogółem. Wartość sprzedaży przekroczyła 5 miliardów euro na terenie Francji, co stanowi najlepszy historyczny wynik branży jubilerskiej i zegarów - wynika z danych CPDHBJO (Zawodowy Komitet Rozwoju Branży Złotniczo-Jubilerskiej i Zegarków).
Mimo wzrastającej konkurencji na rynku oraz ciągłemu spadkowi cen rynkowych (średnia cena wyrobu jubilerskiego spadła o 12 euro od 2000 r. i obecnie wynosi 60 euro), wynik ten możliwy jest dzięki wysokiej liczbie sprzedanych sztuk. Francuski Związek Branży Jubilerskiej i Zegarków, zrzeszający 1300 profesjonalistów, opracował na początku roku zbiór wytycznych i sugestii dotyczących skutecznych działań poprawiających wzrost sprzedaży w salonach, galeriach i u dystrybutorów jubilerstwa. Reklama, dobra cena, rabaty, wyprzedaż - to kilka ze znanych i skutecznych środków, stosowanych, by zachęcić do odwiedzenia sklepu.
Istnieją także inne, bardziej wyszukane, a tak samo skuteczne metody, do których można sięgnąć. Mowa o akcji handlowej, tworzącej lub wykorzystującej "event", który ma dynamicznie promować daną linię produktów. Odświeżenie tradycjonalnych działań handlowych jest na pewno korzystne dla wizerunku sklepu, przyczynia się do zwiększenia obrotów i motywuje opiekunów klienta do pracy.
Starać się o jakość - to główny parametr działania, który przekłada się na witrynę, jakość opieki nad klientem, udzielanie fachowych odpowiedzi i oczywiście regularne myślenie o animacjach w sklepie
Często jednak trudno francuskim sklepom jubilerskim zmobilizować się do organizowania takich przedsięwzięć. Rażący przykład przedstawia dom Schmittgall, producent i dostawca pereł z Tahiti, który posiada 19200 odbiorców, natomiast rocznie tylko około 12 z nich decyduje się na przeprowadzenie akcji promocyjnej. To głównie kwestia przyzwyczajenia, bo przekonanie się, jaki to stanowi interes dla prod [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Igor Martin