Planowanie sklepu. Jak sprzedawać w internecie
Uruchomienie sklepu internetowego nie jest skomplikowanym ani trudnym zadaniem. Jednak również bardzo łatwo popełnić podstawowe błędyOsoba zakładająca sklep w Internecie nie jest skazana na żadne jedynie słuszne rozwiązania - różne elementy, tworzące sklep internetowy można dobierać, kierując się modelem biznesowym własnej działalności, specyfiką oferowanego asortymentu, założonym budżetem i przewidywanymi obrotami, czy uwzględniając inne czynniki. Przed zabraniem się do tworzenia sklepu, warto dokładnie zaplanować jego funkcjonowanie.
Trzeba poświęcić czas na opracowanie koncepcji witryny sklepowej, uwzględniającej aspekty techniczne, wizualne i praktyczne, wychodzącej naprzeciw przyzwyczajeniom i wygodzie przyszłych klientów. Warto tu polecić uważne zapoznanie się z ofertą sklepów konkurencyjnych lub oferujących podobny asortyment. Bardzo ważnym etapem jest zaplanowanie całej struktury logicznej sklepu - przede wszystkim sposobu, w jaki klient będzie wyszukiwał interesujące go produkty, tematycznego ułożenia towarów, doboru nazw poszczególnych działów, wyboru formy i miejsca przeznaczonego na nowości i promocje, ewentualne reklamy, zaprojektowanie budzącego zaufanie i dobrze kojarzącego się logo (lub odpowiednie wykorzystanie już istniejącej marki i jej oprawy graficznej).
Zaplanowania wymaga nawigacja między podstronami sklepu czy łatwy dostęp do danych [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Rafał Godlewski