Labirynt pełen klejnotów Tucson Gem Show

Trudno mówić o jakimkolwiek podsumowaniu targów, ponieważ tematyka poszczególnych hal jest bardzo zróżnicowana (od African Art Village do American Gem Trade Association Fair). Tucson to głównie targi minerałów i kamieni, choć kupić tu można także biżuterię i sztukę użytkową z całego świata.
Historia targów w Tucson sięga 1955 roku, kiedy grupa "rockhounds", czyli poszukiwaczy minerałów i kolekcjonerów z Tucson Gem & Mineral Society zorganizowała pierwszą otwartą wystawę w lokalnej szkole podstawowej. Zainteresowanie w kolejnych latach rosło i w 1972 imprezę przeniesiono do kompleksu targowego Tucson Convention Center. Dziś Convention Center to jedno z najbardziej prestiżowych miejsc wystawienniczych, które gości w lutym dwie wystawy - American Gem Trade Association (AGTA) oraz Tucson Gem & Mineral Show (TGMS). Pierwsze z nich to najbardziej ekskluzywne targi w Tucson - zarezerwowane wyłącznie dla amerykańskich firm stowarzyszonych w AGTA, prezentujących na stoiskach głównie wysokiej klasy biżuterię z brylantami i innymi kamieniami szlachetnymi oraz perłami. W tym roku mocno promowane były kolorowe kamienie amerykańskie - np. pochodzące z kopalni Ponderosa w Oregonie labradoryty zwane "sunstone".

Jak co roku, przemyślaną i spektakularną kampanię reklamową miał tanzanit, również pokazywany na AGTA. Ten rzadki minerał o pięknej granatowej barwie, odkryty został dopiero w 1967 roku przez firmę Tiffany. Wydobywa się go w stosunkowo niewielkich ilościach u stóp Kilimanjaro w Tanzanii. Specjalnie na potrzeby targów, stowarzyszenie Tanzanite Foudation, zajmujące się koordynacją i promocją sprzedaży tego kamienia, wydało przewodnik z podstawowymi informacjami technicznymi mającymi m.in. ułatwić kupcom ocenę tanzanitu.
Na AGTA warto było również odwiedzić stoisko amerykańskich laboratoriów gemmologicznych - ostatnio AGL pracuje intensywnie nad klasyfikacją rubinów uzupełnianych szkłem oraz szmaragdów z polimerowymi wypełn [...]

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Małgorzata Gliwińska