Rynek polski ma potencjał

- rozmowa ze Stanleyem Barkiem, prezesem Swatch Group Polska

pj_2008_07-3.jpg

Swatch Group Polska także przyczynił się do ogólnego sukcesu Swatch Group - w 2007 roku sprzedaż zegarków tego koncernu wzrosła o 80% w porównaniu z rokiem poprzednim. Perspektywy na rok bieżący też są optymistyczne


2007 rok był rekordowy dla Swatch Group - jej obroty wzrosły o ponad 20%. Co wpłynęło na tak dobre wyniki?


Każda z 19 marek przyczyniła się w istotny sposób do tego wzrostu, przy czym największy został odnotowany w sektorze marek prestiżowych i luksusowych. Wynika to przede wszystkim z faktu, że "obudziła się" Azja, a zwłaszcza Chiny. I tak, na pierwszym miejscu na liście największych odbiorców jest po raz pierwszy Hongkong, który pod tym względem wyprzedził Amerykę - ta, odkąd pamiętam, zawsze była liderem w imporcie szwajcarskich zegarków. I choć nadal produkuje się tam mnóstwo podróbek, to świadomość oryginalnej marki staje się dla nich ważna i świadczy o osiągniętej pozycji.


A jaki był ubiegły rok dla Swatch Group Polska?

Dla polskiego oddziału Swatch Group był to świetny rok - sprzedaż na rynku polskim wzrosła o 80% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pierwsze miesiące bieżącego roku również charakteryzują się dobrą sprzedażą - jak dotychczas rośnie ona o ok. 20% miesięcznie. Polska jest ważnym i dość szybko rozwijającym się rynkiem. Polacy coraz częściej kupują już kilka zegarków rocznie, nawet jeśli są one z niższej półki cenowej. Więc nie jest już tak jak kiedyś, kiedy zegarek ze średniej półki, na przykład Tissota czy Longinesa, kupowało się na całe życie. Ostatnie dane Szwajcarskiego Zrzeszenia Producentów Zegarków za maj br. pokazują, że Polska zaimportowała 88 914 sztuk zegarków szwajcarskich o wartości 11354 498 CHF. W porównaniu z adekwatnym miesiącem roku ubiegłego daje to spadek -5,9% pod względem wartości i wzrost +8,3% pod względem ilości. Tendencja na świecie jest odwrotna - znacznie szybciej rośnie eksport pod względ [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl