Ambermart 2008
|
Choć panująca obecnie na rynku bursztynu sytuację nie sposób
uznać za dobrą, targi Ambermart pozwoliły spojrzeć wielu producentom biżuterii
trochę bardziej optymistycznie w przyszłość.
W swoich wypowiedziach wystawcy podkreślali, że uwzględniając
trudną sytuację, na którą decydujący wpływ ma zarówno z silna złotówka, jak i
sytuacja ekonomiczna na rynku amerykańskim, targi można uznać za udane. W
dniach 25-27 sierpnia w Gdańsku 132 firmy, głównie producenci biżuterii
srebrnej i złotej zdobionej bursztynem, prezentowało swą ofertę. W ciągu trzech
dni targowych zapoznało się z nią ponad 3000 gości z 34 krajów. Tylko trzecią
część stanowili kupcy, reszta to publiczność, która miała wstęp na targi przez 3 a nie jak do tej pory 1
dzień. Zarejestrowanych zostało 1011 gości branżowych, w tym 414 kupców z 34
krajów oraz 597 z Polski. Najwięcej odwiedzających przybyło z Włoch, Niemiec,
Wielkiej Brytanii, Francji, USA, Litwy, Rosji, Australii i Hongkongu.
Trudna sytuacja w branży potęguje dodatkowo stres związany z
prowadzeniem działalności, co w czasie targów skutkowało niestety zachowaniami
nieetycznymi i próbami przejmowania klientów.
Wydarzenia programu ramowego
Targom Ambermart, odbywającym się w o wiele spokojniejszej
atmosferze niż marcowy Amberif, towarzyszył bogaty program ramowy. Jednym z
jego elementów był zorganizowany w Muzeum Bursztynu pokaz projektantek
biżuterii Pauliny Binek i mody Joanny Mierzejewskiej zatytułowany ”Ambasadorowe
– Awangardowe”, w którym wystąpiły m.in. komisarz targów Amberif i Ambermart
Ewa Rachoń, żona i córka prezydenta Gdańska Magdalena i Antonina Adamowicz oraz
animatorka
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|