Bursztynowe Greenwich
Anna Golec
Autorka jest konsultantką Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową w Gdańsku
Powinniśmy wspólnie promować bursztyn bałtycki jako surowiec, warsztat gdański oraz gdański design, bo to nas wyróżnia w świecie - zgodnie stwierdzili uczestnicy kolejnego spotkania w ramach
inicjatywy klastrowej "Bursztynowa Delta"
Na początku spotkania przedstawiono trzy prezentacje systemów certyfikacji, które posłużyły jako punkt wyjścia do dalszej dyskusji. Kolejni referenci zaprezentowali uczestnikom system klasyfikacji win francuskich jako przykład certyfikacji produktów, system certyfikacji diamentów Source Veritas w nowojorskim komercyjnym laboratorium GCAL jako przykład certyfikacji surowca oraz szwajcarski system nadawania znaku Swiss Made jako przykład certyfikacji eksponującej miejsce pochodzenia wyrobu.
Budowa globalnej marki
Zdaniem uczestników spotkania głównym celem promocji wyrobów z bursztynu powinna być budowa globalnej marki, która przyczyni się do wzrostu znaczenia bursztynu jako kamienia. Bursztyn powinien stać się najszlachetniejszym wśród kamieni pochodzenia organicznego, co oznacza rywalizację z perłami czy koralami. Będzie to możliwe dzięki kreowaniu wizerunku bursztynu jako kamienia pięknego, fascynującego, otoczonego pewnym mistycyzmem, posiadającego wielowiekowe tradycje.
Bursztyn bałtycki, tradycja jego obróbki i oryginalne wzornictwo
sprawiają, że biżuteria z Gdańska jest rozpoznawalna na całym świecie
sprawiają, że biżuteria z Gdańska jest rozpoznawalna na całym świecie
Należy także eksponować fakt, że zasoby bursztynu są ograniczone i w odróżnieniu od pereł czy korala człowiek nie może pobudzać procesu ich tworzenia. W działaniach promocyjnych należy także wyraźnie akcentować odmienność bursztynu bałtyckiego i wyrobów pochodzących z "Bursztynowej Delty" od innych typów [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Anna Golec