Jak promować bursztyn?

Lipiec zaowocował kilkoma działaniami promocyjnymi na rzecz branży bursztynniczej: pióro Amber Rex dla Lecha Wałęsy, bransoleta z bursztynem dla Roda Stewarta, rozwijanie inicjatywy klastrowej "Bursztynowa Delta" i kogut lepiony na Targu Węglowym skłoniły nas do zadania pytania osobom opiniotwórczym w naszej branży - jak promować bursztyn?


Adam Pstrągowski,
właściciel firmy S&A Bursztynowa Biżuteria z Gdyni




Trudno mówić obecnie o przemyślanej strategii promocji bursztynu. Wynika to przede wszystkim z braku koordynacji działań. Z jednej strony mamy Galę Mody i Bursztynu podczas targów Amberif, w trakcie której przyznawana jest prestiżowa Nagroda Ministra Gospodarki, a oprawą jest profesjonalny pokaz mody czołówki polskich projektantów. Z drugiej strony obserwujemy mnóstwo spontanicznych imprez i akcji, które raczej deprecjonują bursztyn niż go promują - bo pokazują go jako pospolity, łatwo dostępny i tani surowiec (mimo, że od dawna tani już nie jest). Być może nasza branża dojrzewa już do tego, aby zadanie promocji bursztynu powierzyć fachowcom: wybranej agencji reklamowej i public relations. Kilka lat temu na zlecenie Niemieckiej Izby Przemysłu Jubilerskiego przeprowadzona została pomysłowa i skuteczna kampania, zachęcająca do kupowania i noszenia biżuterii. To dobry dla nas przykład. Warto także zwrócić uwagę na sposób, w jaki został wylansowany tanzanit - kamień, o którym jeszcze kilka lat temu prawie nikt nie słyszał. Dobrym przykładem na naszym rynku jest pozytywny wizerunek, jaki udało się wykreować wokół krzemienia pasiastego. Jestem pewien, że promocja gdańskiej biżuterii bursztynowej nie wymagałaby dużych nakładów kapitałowych, ale spójnej wizji promocji i konsekwentnej realizacji w uzyskaniu z góry zaplanowanego celu. cd. str. 10
##


Andrzej Wiszniewski,
Bursztynnik Roku 2006,
właściciel firmy Amber Planet
z Białegostoku




Przede wszystkim musimy wyprowadzić bursztyn z zamętu, w jakim się znalazł. Raz na zawsze zdefiniujmy, co jest bursztynem. Oddzielmy wyroby z bursztynem od wyrobów z kamieniem go naśladującym. Proponowałbym nawet zastrzec znak towarowy BURSZTYN dla naszego bałtyckiego sukcynitu. Następny krok to skorzystanie z usług profesjonalistów w dziedzinie promocji. Nie bez znaczenia byłoby też nawiązanie współpracy z producentami biżuterii z bursztynem z krajów ościennych. Warto przeprowadzać akcje promocyjne przez fundowanie nagród z bursztynu w międzynarodowych konkursach i imprezach kulturalnych. Bursztyn trzeba reklamować wszędzie tam, gdzie jest zdolność kupiecka. Trzeba Polakom uświadamić, jakie mamy dobro.Nie umniejszajmy jego wartości. Pamiętajmy, że nie szanuje się rzeczy łatwo dostępnych i tanich. Tylko wtedy pozycja bursztynu będzie silna i trwała.


[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl