Zapach biżuterii

Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych decyduje się na zastosowanie w swoich sklepach aromamarketigu. Może właściciele salonów jubilerskich, butików z biżuterią i galerii z biżuterią autorską powinni rozważyć nowoczesną metodę pozyskiwania klientów, szczególnie w czasie przedświątecznych zakupów.
Korzyści z aromamarketingu
W marketingu wykorzystywane są niemal wszystkie zmysły klientów. Powszechnie uważa się, że najlepszym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta jest zwrócenie jego uwagi na produkt. W tym celu wykorzystuje się wzrok klienta – pozycjonowanie produktów, sprawia, że potencjalni kupujący widząc dany produkt zaczynają go chcieć. Jednocześnie wiele firm, w tym salonów jubilerskich, zdecydowało się na wykorzystanie muzyki, której zadaniem jest sprawienie, aby klient pozostał dłużej w sklepie i miał możliwość kompleksowego zapoznania się z ofertą. Mało jednak firm jubilerskich w naszym kraju zdecydowało się na użycie w swoich salonach zapachu, jako bodźca, dzięki któremu klienci przeznaczyliby swoje pieniądze na biżuterię. – Aromamarkieting jest takim samym sposobem dotarcia do klienta, jak każdy inny produkt marketingowy. Jego podstawowym celem jest skłonienie klienta do dokonania zakupu w danym sklepie poprzez oddziaływanie na jego zmysł węchu – uważa dr Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu. – Zapach buduje pozytywne skojarzenia z marką danego sklepu, sprzyja przywoływaniu pozytywnych wspomnień – dodaje. Warto zauważyć, że zapach odwołuje się bezpośrednio [...]

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Wiktoria Wilk