Złoty rynek wtórny

Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską podkreślają, że złota biżuteria sprzedaje się dobrze. Mimo kryzysu oraz stale rosnących cen metalu szlachetnego, na brak zainteresowania wyrobami jubilerskimi nie można narzekać. Analitycy rynku jubilerskiego uważają, że mimo nadchodzącej drugiej fali kryzysu nie powtórzy się scenariusz z 2009 roku.

pj_2011_10-34.jpg

Zainteresowanie klientów złotą biżuterią rośnie. Nie można jednak zapominać, że wraz z zainteresowaniem kupnem złotej biżuterii w salonach jubilerskich rozwija się rynek obrotu wtórnego, na którym coraz częściej można znaleźć złote wyroby jubilerskie.


Rynek pierwotny

– Klientom odwiedzającym salony jubilerskie zależy na kupnie nowej, modnej biżuterii wykonanej ze złota – mówi Bogdan Wyżykiewicz. – Istnieje jednak druga kategoria klientów, którzy podjęli decyzje o sprzedaży swojej biżuterii i próbują znaleźć na nią kupca na rynku wtórnym – dodaje. Obserwując rynek jubilerski nie można także nie zauważyć zjawiska obrotu „używanymi” wyrobami jubilerskimi. Coraz więcej bowiem osób decyduje się na sprzedaż swojej biżuterii, nie tak jak było do tej pory, za pośrednictwem salonów jubilerskich, lombardów czy komisów, a bezpośrednio – najczęściej wykorzystując w tym celu


Internetowe serwisy aukcyjne

Osoby z w i ą z a n e z a w o d o w o z branżą jubilerską podkreślają, że w Polsce nie istnieje rynek wtórny. Jednak znaczny wzrost cen na rynku złota powoduje, że rośnie zainteresowanie kupnem tańszej, używanej biżuterii. – Polski r y n e k wtórny, na któ- rym oferowana jest biżuteria, jeszcze raczkuje – mówi Włodzimierz Metz, właściciel salonu jubilerskiego OPAL. – Jednak nie można nie zauważyć, że ilość transakcji dokonywanych na nim z miesiąca na miesiąc rośnie – dodaje. Wpływ na taki stan rzeczy z całą pewnością ma sytuacja na rynku złota i kamieni szlachetnych FOTO: BIŻUTERIA FIRMY MATHON, EMOTIONFRANCE 16 POLSKI JUBILER NR 10 (100) 2011 WWW.POLSKIJUBILER.PL TEMAT NUMERU 16-25 TEMAT NUMERU.indd 1 [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk