Kredyty dla małych i średnich

pj_2011_09-53.jpgDoświadczenia krajów wysoko rozwiniętych wskazują, że małe i średnie przedsiębiorstwa to jeden z wiodących sektorów gospodarki. Od ich liczby i potencjału zależy nasycenie rynku produktami i usługami odpowiedniej jakości oraz wzrost bądź spadek zatrudnienia.


Można pokusić się o stwierdzenie, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki. Jedną z podstawowych barier rozwoju i budowania pozycji rynkowej firm z tego sektora są ograniczenia kapitałowe.


Finansowanie działalności

Największe problemy z dostępem do zewnętrznego finansowania mają osoby rozpoczynające działalność gospodarczą oraz firmy mikro. Niejednokrotnie niedobór środków finansowych ogranicza lub całkowicie uniemożliwia inwestycje, które są niezbędne dla poprawy konkurencyjności danego przedsiębiorstwa oraz zwiększenia rozmiarów działalności. Już pobieżna analiza dostępnych form finansowania wskazuje, że możliwości finansowania przedsiębiorstw – przynajmniej w teorii – jest bardzo wiele. Coraz częściej banki aktywnie promują usługi przeznaczone dla przedsiębiorstw z sektora MŚP. Standardem stają się pakiety usług bankowych. Nie do wyobrażenia staje się zarządzanie rachunkiem bieżącym bez stałego dostępu do bankowości elektronicznej, internetu czy telefonu. Kredytowanie małych firm, które charakteryzują się krótką historią działalności gospodarczej lub też dopiero rozpoczynają działalność, obciążone jest większym ryzykiem, gdyż – w zdecydowanej większości – firmy te nie zostały jeszcze w wystarczającym stopniu zweryfikowane przez rynek. Nic zatem dziwnego, że właściciele z sektora małych i średnich firm z zainteresowaniem i niecierpliwością oczekują na ofertę produktów „szytych na ich miarę” i bardziej dostępnych niż standardowa oferta kredytowa. Najkorzystniejsze okazują się kredyty dla małych firm oferowane dzięki funduszom Unii Europejskiej.


Pieniądze z Unii na początek działalności

Wsparcie unijne dla małych i średnich firm odbywa się za pośrednictwem programu ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji 2007 – 2013 (CIP). Zarządzanie fundusza [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Marta Andrzejczak