Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

pj_2011_09-10.jpgRozmowa z Arkadiuszem Hakało,
właścicielem firmy Diamondchand


Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła?

Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do analogicznego okresu zeszłego roku, jest dużo lepiej. Biorąc pod uwagę kryzys, który aktualnie panuje w branży, wyniki sprzedaży są zadowalające.


Jakimi kamieniami najczęściej zainteresowani są klienci Państwa firmy?

Naszych klientów trzeba podzielić na tych z branży oraz detalistów. Jubilerzy czy złotnicy najczęściej zainteresowani są kamieniami do 0.50Ct, w czystościach VS-SI oraz barwach G-H. Zdarzają się oczywiście zamówienia na kamienie o wyższych masach, natomiast najczęściej są to małe kamienie. Jeśli chodzi o klienta detalicznego, to zapotrzebowanie jest bardzo zróżnicowane, od kamieni jedno punktowych do kilkukaratowych. Dużo częściej spotykamy się z chęcią zakupu barw oraz szlifów fantazyjnych, przykładowo czarnych bagiet bądź diamentów o szlifie princess w barwie zielonej. Klient detaliczny także częściej wybiera kamienie certyfikowane.


Czy klienci Państwa firmy przywiązują dużą uwagę do certyfikatów, które dołączane są do każdego kupowanego diamentu?

W zależności od typu klienta taki certyfikat jest istotny lub nie. Dla jubilerów najczęściej wystarczy to, że nasza reputacja jest bez skazy, a więc i zaufanie do kamieni, które dostają jest wysokie. Jeśli chodzi o kamienie powyżej 0.50Ct, to zawsze proponujemy kamienie certyfikowane przez laboratorium gemmologiczne /IGI, GIA czy też HRD/, wtedy klient końcowy jest bardziej zadowolony, bo dostaje z zagranicy profesjonalny certyfikat. Jeśli chodzi o klienta [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl