Hurtownie w walce o klienta

pj_2011_06-43.jpgPolski rynek biżuterii srebrnej wydaje się być ustabilizowany. Po wielkiej fali otwarć hurtowni z biżuterią i półfabrykatami srebrnymi nastąpił czas rozwijania się rynku. Hurtownicy znaleźli swoich klientów, a właściciele salonów jubilerskich mogą korzystać z różnorakiej ofert poszczególnych sprzedawców.


Coraz rzadziej można spotkać się z sytuacją, w której właściciele salonów jubilerskich podpisują długotrwałe i kompleksowe umowy z właścicielami hurtowni. Zaczęli oni bowiem dokonywać zakupów spontanicznie i wybierać pojedyncze wyroby z bogatego asortymentu poszczególnych firm oferujących biżuterię srebrną.


Hurtownie – sprzedaż w detalu

Na polskim rynku jubilerskim coraz częściej można spotkać się z sytuacją, że hurtownicy biżuterii srebrnej oferują swoją biżuterię w pojedynczych egzemplarzach. Do niedawna warunkiem, jaki musieli spełnić wszyscy klienci hurtowni, było dokonanie zakupów, których cena przekraczałaby wyznaczoną przez hurtownię kwotę. Obecnie hurtownie, walcząc o klienta, nie tylko branżowego, umożliwiają zakupy pojedynczych sztuk biżuterii. – W czasach kiedy na rynku pojawiło się wiele nowych podmiotów gospodarczych, a branża jubilerska zaczęła odnotowywać spadek sprzedaży biżuterii, hurtownie otworzyły się na sprzedaż detaliczną – mówi Adam Karolczak, właściciel hurtowni ze srebrną biżuterią. – Klientami hurtowni stali się także klienci indywidualni, którym zależy na kupnie biżuterii w przystępnej cenie – dodaje. W ramach nowej strategii sprzedażowej hurtownie srebrnej biżuterii zaczęły konkurować już nie tylko ze sobą, ale także z salonami jubilerskimi w walce o klienta indywidualnego. W sprzedaży detalicznej prym wiodą hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów, które funkcjonują głównie w internecie. Dokonywanie zakupów za pośrednictwem sieci umożliwia klientom znalezienie najatrakcyjniejszej oferty i bezpośredniego dokonania wyboru. Oczywiście, hurtownie srebrnej biżuterii starają się pozyskać klientów branżowych, przede wszystkim nawiązać kontrakty handlowe z właścicielami salonów jubilerskich, jednak także oni korzystają z możliwości zakupów d [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Wiktoria Wilk