Klasyka i elegancja
Na rynku zegarmistrzowskim panuje ostatnio moda na klasykę. Producenci szwajcarskich zegarków wprowadzają na rynek odrestaurowane modele klasycznych zegarków a klienci są zainteresowani ich kupnem.Z całą pewnością jest to dobra wiadomość dla polskiego rynku zegarmistrzowskiego, gdyż w Polsce od dawna klienci zainteresowani byli przede wszystkim klasycznymi modelami czasomierzy i poszukiwali ich wśród asortymentu salonów zegarmistrzowskich.
Polski rynek
Nasz rodzimy rynek zegarmistrzowski jest dość zróżnicowany. Z jednej strony spora część klientów zainteresowana jest kupnem najnowocześniejszych modeli czasomierzy, które wpisują się w trendy modowe. Z drugiej jednak strony Polacy są tradycjonalistami i zależy im na posiadaniu zegarka klasycznego, którego cechowałaby prostota i elegancja. – Młodzi ludzie najczęściej zainteresowani są nowoczesnym wzornictwem – mówi Marian Wodzikowski, zegarmistrz. – Traktują zegarek jak modny gadżet, uzupełnienie stroju. Musi cechować się modną w danym sezonie kolorystyką i kształtem – dodaje. Oczywiście dużą wagę przywiązują także do paramentów technicznych. Zegarek musi mieć nowoczesny design, ale także ciekawe rozwiązania technologiczne. Jednocześnie zegarek musi pasować do niemal każdego stroju. – Na polskim rynku w każdym sezonie pojawiają się nowe modele czasomierzy − mówi Marian Wodzikowski. – Jednak nie wszystkie przypadają do gustu Polakom – dodaje. Dużą grupę klientów salonów jubilerskich stanowią osoby, którym zależy na zakupie nowoczesnego, ale klasycznego w swoim wzornictwie czasomierza. – W ostatnim sezonie obserwujemy renesans klasyki – mówi Marian Wodzikowski. – Producenci zegarków, szczególnie szwajcarskich, wprowadzają na rynek odrestaurowane modele z [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej