Pierwsza biżuteria
Pierwszy kontakt człowieka z biżuterią jest kluczowy dla uformowania gustu estetycznego. Biżuteria oferowana z okazji pierwszej komunii świętej odgrywa więc kluczową rolę w dalszym rozwoju młodego konsumenta. Właściciele salonów jubilerskich oraz producenci biżuterii powinni brać to pod uwagę, wprowadzając na rynek kolekcje biżuterii dziecięcej, która najczęściej kupowana jest z okazji uroczystości religijnych.Im ciekawsze wzornictwo, uwzględniające modowe trendy, tym większa szansa, że młody człowiek będzie zainteresowany w przyszłości kupnem kosztowności.
Tradycja versus nowości
Przyjęło się uważać, że z okazji uroczystości religijnych – zwłaszcza chrztu i pierwszej komunii świętej – klienci salonów jubilerskich decydują się na zakup biżuterii religijnej. I oczywiście gros zakupów z tej okazji to zakupy klasycznych wzorów biżuteryjnych – krzyżyków i medalików. Tradycjonaliści decydują się na zakup wysokiej jakości biżuterii wykonanej przede wszystkim ze złota o, można powiedzieć, uniwersalnym charakterze, co oznacza, że biżuteria ta może być noszona zarówno przez ośmiolatka, jak i dorosłego człowieka, słowem – towarzyszy człowiekowi przez całe życie.
Oferta sklepów z biżuterią w tym zakresie jest szeroka. Dominują klasyczne krzyże, medaliki z wizerunkiem Matki Boskiej czy zminiaturyzowane ryngrafy, przy czym te ostatnie, co warto odnotować, stają się od niedawna coraz popularniejsze. Mało który twórca biżuterii religijnej decyduje się we wzornictwie na eksperymenty, na rynku dominuje klasyka. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że im starsze wzornictwo, tym lepiej. Jak podkreślają sprzedawcy biżuterii, wartość zakupów rzadko przekracza 2 tys. zł, w której to cenie mieści się zarówno zawieszka, jak [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|